Lapland - Above ordinary
Sisältöön Sivun ylälaitaan Sivukartta Palaute Tulosta

Pohjoisen Suomen kansainväliselle matkailumarkkinoinnille uusi ilme

Lappi ja Koillismaa ovat yhdistäneet voimansa kansainvälisessä matkailumarkkinoinnissa. Lapland - The
North of Finland -hankkeen
uusi ilme yhdistyy maailmalla jo tunnettuun matkailu-Suomen identiteettiin,
vahvistaen Lapin ja pohjoisen Suomen luonnolle tunnusomaisia värejä. Kolmivuotisen hankkeen tavoitteena
on lisätä pohjoisen Suomen tunnettuutta ja kiinnostavuutta matkailukohteena kansainvälisesti ja
kasvattaa näin pitkällä aikavälillä ulkomailta pohjoiseen Suomeen suuntautuvaa matkailua.

Yhteismarkkinointihankkeelle Lapland - The North of Finland on luotu tunnus, joka juontuu matkailu-
Suomen visuaalisesta identiteetistä.

"Visuaalisella yhtenäisyydellä saavutetaan merkittäviä synergiahyötyjä Visit Finlandin ja Lapland
- The North of Finlandin markkinoinnissa," kertoo hankkeen markkinointijohtaja Hanna-Mari Talvensaari
Lapin liitosta. "Lappi ja pohjoinen Suomi ovat aina olleet tärkeä osa Suomen matkailumarkkinointia."

Lapin karussa luonnossa vuodenaikojen vaihtelu ja värit korostuvat. Uusi tunnus on värimaailmaltaan
voimakas ilmentäen Lapin ja pohjoisen Suomen tunnusomaisia värejä - keltaista, punaista ja sinistä.

Lapland - The North of Finland, ainutlaatuinen toimintamalli Suomen matkailumarkkinoinnissa

Ylimaakunnallisella markkinointihankkeella luodaan Lapille ja Koillismaalle yhteistä vetovoimaa
ulkomaisten matkailijoiden keskuudessa. Markkinoinnin pääkohdemaat ovat Iso-Britannia, Alankomaat,
Venäjä ja Saksa.

Työ hankkeen sisällön määrittelemiseksi on aloitettu, ja jatkossa tullaan kertomaan miten alue aikoo erottautua
matkailumarkkinoinnissa.

"Maailmanlaajuisesti kasvavia matkailutrendejä ovat muun muassa kestävä kehitys ja ympäristöarvot,
individualismi, elämäntyylin hidastaminen sekä räätälöityjen hyvinvointipalveluiden kysyntä. Meillä on
ainutlaatuinen mahdollisuus profiloida pohjoista Suomea matkakohteena vastaamaan tätä kysyntää,"
sanoo Talvensaari.

Kolmivuotisen hankkeen budjetti on 5,8 miljoonaa euroa, ja sen rahoitukseen osallistuvat Euroopan
aluekehitysrahasto, Lapin liitto ja Pohjois-Pohjanmaan liitto, Lapin ja Koillismaan kunnat sekä Matkailun
edistämiskeskus. Alueen matkailuelinkeinolla ja Finavialla on merkittävä rooli hankkeen toteuttamisessa.

Lisätietoja:
markkinointijohtaja Hanna-Mari Talvensaari
hanna-mari.talvensaari(at)lapinliitto.fi
puh. 040 570 0268


20.12.2011 13:02
Lataa PDF-muodossa